Opět jsem se rozhodl pro cisternu, už pátou v pořadí. Od tohoto vydavatele je to moje premiéra. Jako obvykle a tady i podle návodu jsem začal koly. Postupoval jsem podle návodu a byl odlišný od ostatních modelů. Postup byl zajímavý, asi polská metoda, nemám s ní zkušenosti, a všechno sedělo. Kola jsem udělal s laserového dezénu a doplnil o matky.
Naposledy upravil pan Tau dne pát 15. led 2021 19:12:36, celkově upraveno 1
Dodělal jsem základ kabiny, snad nejtěžší část modelu. Tady chválím autora, že se stavěla pěkně a všechno sedělo. Největší obavu jsem měl ze spojení pláště a vnějších oken. V návodu autor doporučuje lepit vnější skla k plášti od středu a rovnou sekundovým lepidlem. Začal jsem díly sestavovat z boku, kde jsem si pohlídal hrany dveří kabiny bez zadní zaoblené části. Pak jsem postupoval pod čelní okno a druhý bok. A nakonec jsem přilepil zadní zaoblený roh. Toto všechno jsem lepil herkulesem, protože jsem si nebyl jistý, jak to celé sedne. Díly k sobě pěkně sedly a nakonec jsem to celé zpevnil sekundovým lepidlem nanášeným zevnitř. Mřížka a stěrače jsou z laserového setu a světla jsou zasklena folií. Při přilepování vnitřních bočních skel jsem udělal chybu, že jsem si nezkontroloval, jak díl sedí a rovnou ho přilepil. Stalo se, že v horní části oken mně vnitřní díl zasahuje do okna asi 0,5 mm.
Interiér je hotový. Podlahu jsem nepodlepil kartonem 0,5 mm ale pouze čtvrtkou. Tady jsem se obával, aby podlaha dobře zapadla podle okrajů kabiny. A teď přijde lahůdka interiér vložit do kabiny.
Dokončil jsem základ cisterny. Plášť sedl pěkně na žebra a čela, jen na vrchu žebra trochu vystupují. Podle návodu se měl nejdříve uzavřít plášť a pak do něj vsunout žebra a uzavřít čely. Tomuto postupu jsem nedůvěřoval, tak jsem šel podle vlastního. Nejdříve jsem přilepil na kousku obvodu žebra, pak přilepil čela také jen na stejné části jako žebra. A pak jsem plášť postupně uzavíral.
Mám hotovo, v pořadí po sobě pátá cisterna. Za sebe můžu říct, že autor připravil atraktivní předlohu a je pěkně zpracovaná. Velká konkurence RW. Všechno pěkně sedělo, chyby jsem nenašel, a pokud něco nesedlo, tak to bylo mýma rukama. Jedině u kardanové hřídele si nejsem jistý, kde byla chyba. Musel jsem ji zkrátit, aby se vešla mezi nápravu a převodovku.