Řada 815 vznikla jako nástupce řady 813. S výrobní linky začly sjíždět první vozidla tohoto typu v roce 1982. V roce 1989 dosahovala roční produkce až 15 000 vozů. Zásluhu na tom měla RVHP. Tatra byla předurčena jako dodavatel nákladních vozidel pro státy RVHP.
Tatra 815 S3 má klasický tatrovácký koncept podvozku, vzduchem chlazený motor uspořádaný do V 90°. Všechny polonápravy nezávisle výkyvné, náhon na všechny kola (přední vypínatelný).
Pár technicko taktických dat.
Náhon: 6x6
Pohotovostní hmotnost: 11300 kg
Užitečné zatížení: 15700 kg
Celková hmotnost: 27000 kg
Přípojná hmotnost: 17000 kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: 44000 kg
Celková délka: 6980 mm
Celková šířka: 2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška: 3130 mm 10ft 3,23in
Světlá výška: 300 mm 11,81in
Rozvor: 3550 mm - 1320 mm 139,76in - 51,97in
Rozchod: 1989 mm - přední náprava
1754 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava: provozní
nouzová
parkovací
odlehčovací
Elektrický systém: napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
alternátor: 28 V / 27 A
Pneumatiky: 12.00-20 18-22,5
Motor TATRA T3-929-11
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 10
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 15 834 cm3
- maximální točivý moment: 1010 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 208 kW při 2200 ot/min TATRA T3-929-11
To by asi stačilo. A teď hurá do stavby.

Foto předlohy:

Začal jsem rámem. Je to první model který od rippera stavím.
Nejdříve tedy podélné nosníky. Přemýšlel jsem jaká bude ta zaručeně se nekroutící konstrukce od RW, no nakonec se ukázalo že to až tak velké překvapení není. Rozřezávám a podlepuji rámy milimetrovým kartonem už delší dobu.

S ráme souvisí nárazník. Jak tu psal Bernie v jednom příspěvku. Je to takové pěkné rozcvičení na začátek. Nemohl jsem si odpustit úpravy světýlek. Ale to až příště. Nyní jen vyřezané díly nárazníku.
