
Pustil jsem se do dalšího modelu autobusu a to poslední novinky vydavatelství Mega Graphic, Karosy LC 735.00 jejímž autorem je opět pan Michal Antonický...
Takže zde tradiční náhled na obálku...


K obvyklým čtyřem stranám modelu se nám tentokrát dostavá navíc i první díl knihy na pokračování, Papírová archeologie...Takže po podlepení všech dílů podvozku na materiál příslušné tloušťky jsem se mohl s chutí pustit i do čtení



Stavbu jsem zahájil opět nápravami, jak nám radí návod...tady se změnilo jen pár drobností jinak je konstrukce stejná jako u předchozích modelů...tedy pouze co se týče ,,náprav,,. Zbytek podvozku je zcela jiný, ale tam se časem dostaneme...Další prací pak byla šestice kol s rezervou (zatím bez retuše) a pár drobností v podobě zástěrek a dílů disků kol...






Zpracované části podvozku jsem prozatím odložil a posunul se směrem ke stavbě karoserie. Tedy alespoň k přípravám na ni. Opět jsem začal podlepením všech dílů patřičným materiálem a připravil si žebra pro skelet.
Zde podlepené díly pro stavbu karoserie...Na druhé fotce jsem zakroužkoval díly 67, jsou sice v prostoru označeném ,,vše podlepit PK 1,, (kancelářským papírem) ale v návodu mezi díly určenými k podlepení nejsou. Já jsem je nakonec podlepil, řekl bych že jen v návodu vypadlo číslo



Co se týče podlepování a číslování dílů, našel jsem v návodu ještě jednu možnou nesrovnalost...jako poslední dva díly které se mají podlepit PK1 jsou uvedeny čísla dílů 66 a 70. Kdy číslo 66 odpovídá koncovým dílům zadního nárazníku (první foto, zde bych řekl že se možná podlepovat nemá




Jedná se každopádně pouze o maličkost týkající se návodu a myslím že není problém se v tom zorientovat. A nakonec, pokud někdo nepodlepí zrcátka...na ta to nejezdí ne???


Pokračoval jsem žebry. Ta jsem si upravil již dříve osvědčeným postupem, kdy jednotlivá žebra rozdělím nejprve na dvě poloviny, následně část bez chlopní podlepím silnějším kartonem, druhou s chlopněmi pak narýhuji a po vyřezání podlepených polovin opět přilepím k sobě...Ohyby chlopní na jednotlivých žebrech jsou zde sice označeny černým trojúhelníčkem, ale je třeba je ohnout přesně naopak, jinak by nám po přilepení trčeli do podběhů. Chlopně musí vždy ohybem směřovat do modré plochy žeber...

Zde tedy žebra rozdělená na poloviny (zvýraznil jsem značky označující ohyb na opačnou stranu) a dále již slepená s protikusy a správně zahnutými chlopněmi...


Pokračování příště...
