Škoda 130 RS / Mega Graphic / Michal Antonický / 1:24

Přeji pěkný den všem, už je tomu nějakou dobu co jsem si postavil model tohoto již delší dobu vyprodaného ,,Éra,,...Model jehož autorem je pan Michal Antonický asi netřeba více představovat, jedná se o první vydané RSo, které má dnes již dvě sestřičky na trhu a jak se zdá, další spatří světlo světa co nevidět, takže to bude pěkná rodinka. Ale teď už honem ke stavbě

Když dorazila poštou, tak se chvíli ohřála ve 2D čekárně a pak předbíhajíc mnoho dalších byla postoupena rovnou pod kudlu
Stavbu jsem začal koly(ostatně jak radí návod)...zde jsem se poprvé pokusil o bombírované boky pneu, místo tvarovaní do stříšky (úspěšnost mého pokusu posuďte sami
)...

Pokračoval jsem kompletací náprav(výfuk byl nasazen pouze na sucho)...

Snad bych jen dodal, že jsem dosud při stavbě nenarazil na žádnou chybu, vše sedělo jako ulité...
Po podvozku jsem se vrhnul na karoserii...zde jsem se dopustil drobných úprav a taky jsem trochu hřešil proti návodu, ale k tomu se dostaneme...začal jsem tedy podlepením dílů čtvrtkou, kancelářským papírem a kartonem...žebra (díly č.41 a 42) jsem nepodlepil čtvrtkou, jak radí návod ale kartonem o síle 1mm (+/-)...
Další drobností bylo odříznutí a zkrácení šedých výztužných chlopní ve dveřích, stejně po obou stranách...po přilepení spodních dílú se vytvoří pozvolný přechod a díly se dále napojují k blatníkům ,,bez schodu,, který tvoří prolis dveří. Tím že byly chlopně odděleny a přilepeny se vytvoří krásně ostrá hrana...Zde nezapomeňte díly zaretušovat před připojením spodní části!

Potom jsem ke dveřím přilepil všechny chlopně (4ks na každé straně) a boky si předběžně natvaroval...dále jsem již teď na tupo přilepil podlepená žebra 41 a 42 a zafixoval tak tvar dveří...dále jsem pokračoval v lepení blatníků dle návodu...Z této části stavby jsem měl předem trochu strach, hlavně z tvarování blatníků...nakonec musím říct že to nebylo nic hrozného, jen to chce pečlivě tvarovat a opravdu nikam nepospíchat a zkoušet na sucho...díly pak sedly na místo bez větších potíží...

Pokračoval jsem zadním čelem, na kterém jsem doplnil všechny detaily ještě před nalepením a následně vše spojil se zbytkem karoserie...

Po té přišla na řadu přední část...navzdory mím obavám z tvarování, spodní část masky, díl č.57 po chvilce ohýbání sednul jako ulitý...nejprve jsem jej spojil s blatníky a po té i se zbytkem masky...

...a pak už zbývalo jen doplnit chladič, ozdobnou lištu, dvě spony a světla...

Pokračoval jsem zbytkem karoserie...Zde je připravená hotová vrchní a spodní část...

...a tady obě sestavy společně...spojení proběhlo naprosto bez problémů, zadní čelo jsem v horní částí jemně přihnul ve směru jízdy a vše sedlo na jedničku...

Dále přišel na řadu přední nárazník, doplnil jsem také vstupy chlazení do karoserie a pomalu vlepoval části podvozku dle návodu, tedy přední a zadní nápravu a nakonec střed podvozku...po proschnutí jsem ještě trochu přihnul lemy blatníků, doretušoval pár míst a osadil kola...

Zbývá už jen doplnit stěrače a zpětná zrcátka a můžeme vyrazit na závodní okruh
A tady už pár fotek hotového Éra...


Co bych řekl závěrem...Model se mi stavěl dobře a oproti obavám z tvarování karoserie do oblouků šlo vše pěkně od ruky, nenarazil jsem na žádné závažné chyby ani nepřesnoasti (jen u dílu chladiče byla jaksi jedna strana delší než by se slušelo, ale náprava byla jednoduchá)...Z mého pohledu bych tedy označil stavbu jako příjemnou a pohodovou, takže už se těším na stavbu sestřiček z Monte Carla a Barum teamu...


Když dorazila poštou, tak se chvíli ohřála ve 2D čekárně a pak předbíhajíc mnoho dalších byla postoupena rovnou pod kudlu

Stavbu jsem začal koly(ostatně jak radí návod)...zde jsem se poprvé pokusil o bombírované boky pneu, místo tvarovaní do stříšky (úspěšnost mého pokusu posuďte sami


Pokračoval jsem kompletací náprav(výfuk byl nasazen pouze na sucho)...



Snad bych jen dodal, že jsem dosud při stavbě nenarazil na žádnou chybu, vše sedělo jako ulité...
Po podvozku jsem se vrhnul na karoserii...zde jsem se dopustil drobných úprav a taky jsem trochu hřešil proti návodu, ale k tomu se dostaneme...začal jsem tedy podlepením dílů čtvrtkou, kancelářským papírem a kartonem...žebra (díly č.41 a 42) jsem nepodlepil čtvrtkou, jak radí návod ale kartonem o síle 1mm (+/-)...
Další drobností bylo odříznutí a zkrácení šedých výztužných chlopní ve dveřích, stejně po obou stranách...po přilepení spodních dílú se vytvoří pozvolný přechod a díly se dále napojují k blatníkům ,,bez schodu,, který tvoří prolis dveří. Tím že byly chlopně odděleny a přilepeny se vytvoří krásně ostrá hrana...Zde nezapomeňte díly zaretušovat před připojením spodní části!


Potom jsem ke dveřím přilepil všechny chlopně (4ks na každé straně) a boky si předběžně natvaroval...dále jsem již teď na tupo přilepil podlepená žebra 41 a 42 a zafixoval tak tvar dveří...dále jsem pokračoval v lepení blatníků dle návodu...Z této části stavby jsem měl předem trochu strach, hlavně z tvarování blatníků...nakonec musím říct že to nebylo nic hrozného, jen to chce pečlivě tvarovat a opravdu nikam nepospíchat a zkoušet na sucho...díly pak sedly na místo bez větších potíží...


Pokračoval jsem zadním čelem, na kterém jsem doplnil všechny detaily ještě před nalepením a následně vše spojil se zbytkem karoserie...


Po té přišla na řadu přední část...navzdory mím obavám z tvarování, spodní část masky, díl č.57 po chvilce ohýbání sednul jako ulitý...nejprve jsem jej spojil s blatníky a po té i se zbytkem masky...


...a pak už zbývalo jen doplnit chladič, ozdobnou lištu, dvě spony a světla...

Pokračoval jsem zbytkem karoserie...Zde je připravená hotová vrchní a spodní část...


...a tady obě sestavy společně...spojení proběhlo naprosto bez problémů, zadní čelo jsem v horní částí jemně přihnul ve směru jízdy a vše sedlo na jedničku...


Dále přišel na řadu přední nárazník, doplnil jsem také vstupy chlazení do karoserie a pomalu vlepoval části podvozku dle návodu, tedy přední a zadní nápravu a nakonec střed podvozku...po proschnutí jsem ještě trochu přihnul lemy blatníků, doretušoval pár míst a osadil kola...


Zbývá už jen doplnit stěrače a zpětná zrcátka a můžeme vyrazit na závodní okruh

A tady už pár fotek hotového Éra...





Co bych řekl závěrem...Model se mi stavěl dobře a oproti obavám z tvarování karoserie do oblouků šlo vše pěkně od ruky, nenarazil jsem na žádné závažné chyby ani nepřesnoasti (jen u dílu chladiče byla jaksi jedna strana delší než by se slušelo, ale náprava byla jednoduchá)...Z mého pohledu bych tedy označil stavbu jako příjemnou a pohodovou, takže už se těším na stavbu sestřiček z Monte Carla a Barum teamu...